Instagram, Canlı Alışveriş Özelliğini Devre Dışı Bırakıyor
2020 yılında pandeminin etkisiyle online alışverişin arttığı dönemde alışveriş alanında bazı yeni özellikler devreye girdi. Ancak pandeminin sona ermesi ve online alışverişe olan ilginin azalmasıyla birlikte Instagram alışveriş özelliklerini kullanan kullanıcı sayısı oldukça azaldı.
Instagram, canlı alışveriş özelliğini sonlandırmaya karar verdi
Meta şirketi alışveriş özelliklerini devre dışı bırakmaya devam ediyor. Instagram’da payına düşeni alıyor. Meta şirketi, Instagram için canlı alışveriş özelliğini 16 Mart itibarıyla sonlandıracağını duyurdu. Bu da demek oluyor ki Instagram’daki mağazalar, 16 Mart itibarıyla artık canlı yayınlar sırasında eser etiketleyemeyecek. çalışmayı etiketleyebilir. Meta şirketi yaptığı açıklamada, kararın Instagram’ın temel özelliklerine odaklanmasına yardımcı olmak için alındığını söyledi.
Instagram, geçtiğimiz günlerde uygulamanın ana ekranından alışveriş sekmesini kaldırma kararı almıştı. Aylar önce Meta şirketi, Facebook’taki canlı alışveriş özelliğini kaldırdı ve tüm kullanıcıları Reels görsellerine yönlendirdi. Alışveriş sekmesi hâlâ gönderiler, hikayeler ve Reels resimlerinden oluşan bir modül. Ancak Meta firmasının bu konuda daha kolay bir anlayışa sahip olduğu açıktır.
Bu kararlar şaşırtıcı olmamalı. Küresel ekonominin resesyona girme ihtimali ile tüm şirketlerin birikim yapması küresel ekonomi açısından bilinen bir durumdur. Meta firmasının da maliyetlerini düşürmek için çaba sarf ettiği biliniyor. Metaverse’e daha çok yatırım yapmayı tercih eden firma, performansından memnun olmadığı özellikleri devre dışı bırakıyor. Hal böyleyken şirket başka hangi özellikleri devre dışı bırakacak?